Ulleres progressives

per mirar-se el món de prop, però amb la distància necessària…

Dèries

Deixa un comentari

microUf, apa, som-hi doncs… Ara no sé si faig bé de començar així o no, suposo que tot això que he dit fins ara ho puc deixar, té un cert sentit, perquè això és ràdio i els dubtes, a la ràdio, imagino que s’expressen així…

I és que avui és un dia de dubtes, de molts dubtes… Ja em perdonareu però és que sóc poc de ràdio. Bé, de fet sóc molt de ràdio, m’encanta la ràdio, m’apassiona la ràdio, és, encara avui, el meu canal principal de connexió amb l’actualitat. El que volia dir és que sóc poc de micro: mala veu, mala dicció, sempre parlant més ràpid del que toca, amb una incapacitat absoluta per redactar frases curtes… Vaja, tot un prodigi de la comunicació oral… Ja ho patireu, ja…

Em sento molt més còmode, molt més còmode!, amb una ploma entre els dits però mira, per fi, a partir d’ara, podré fer, amb un mínim sentit, el que faig habitualment amb els textos quan els redacto: llegir-los, mastegar-los en veu alta…

Ja ho veieu, pura contradicció, per això sóc un malalt de la coherència… Per això, tot i viure en el caos, tot i sentir-me còmode en el desordre, sóc malaltissament estructurat. D’aquí que hagi estat incapaç de començar aquesta sèrie de coŀlaboracions sense un bitllet introductori. Aquí el teniu. Presentació sui generis la que m’està quedant…

Però en fi, en temps de transparència em venia de gust començar de manera honesta, alertant-vos, d’entrada, de les meves dèries, perquè d’això anirà aquest espai, de les meves dèries. Avui de les personals (no patiu, no es tornarà a repetir), però a partir de la setmana vinent de les meves dèries més polítiques, socials, econòmiques, culturals, filosòfiques (sí?, també filosòfiques?, no ho sé, potser sí que ho podem dir així…). De les coses que m’emocionen i, sobretot, de les que m’indignen del món que ens envolta…

De fet, aquest és l’únic sentit que encara avui li trobo a l’opinió: juxtaposar tota una sèrie de dèries per construir un mosaic que ens doni una idea de la diversitat del món. La setmana que ve ens hi posem…

Locutat originalment a l’espai d’Opinió del programa Ningú És Perfecte de Ràdio Valira el 14 de setembre del 2012

Participa! Comenta el post!

