Ulleres progressives

per mirar-se el món de prop, però amb la distància necessària…

La rotonda

4 comentaris

La rotonda que regularà el trànsit d’aquí a uns mesos a la zona del pont de Casadet costarà 2,4 milions d’euros. Si no m’equivoco, existien alternatives molt més econòmiques però al final ens quedarem amb aquesta, la mare de totes les rotondes. El cost supera en gairebé un milió el de la rotonda de Tobira, multiplica pràcticament per cinc la del quilòmetre zero i acabarà sent similar al de l’enllaç que connectarà la desviació d’Encamp amb el centre del poble, una obra com a mínim supèrflua, de nous rics, incapaç de compensar amb utilitat viària significativa cap inversió econòmica, per minsa que fos… No entro a valorar grans obres, ni les que s’han acabat duent a terme ni les que, per sort, s’acabaran abandonant (túnel Canillo – la Cortinada, desviació d’Ordino, túnel del Solà d’Andorra la Vella, etc.). Avui em quedo amb aquesta nova rotonda (la de Casadet) per dues de les seves dimensions més enllà de la principal: la seva força simbòlica i la seva potencialitat monetària. Error de càlcul el del Govern en licitar-la: ja és, a hores d’ara, un dels símbols de la legislatura, tan potent que ha acabat transformant-se fins i tot en unitat monetària de grans quantitats: m’ha semblat detectar que hi ha gent que ha deixat de comptar en milions d’euros per passar a comptar en rotondes. Així el nou Estadi Nacional complet acabarà sortint per dues rotondes, però la UEFA ens en paga gairebé una; el dèficit de la CASS són tantes rotondes, i així anar fent… Ai, la saviesa popular… L’únic de positiu és que si mai, de rebot, ens toca perdre l’euro, no cal patir, existeix alternativa i tipus de canvi: 2,4 M € = 1 ®.
Publicat originalment a la columna d’opinió La Seca, la Meca i… de la contraportada del Diari d’Andorra el 23 de maig del 2012

Anuncis

4 thoughts on “La rotonda

  1. Molt bo !!!!

  2. Tens tota la raó! Enlloc d’haver-hi rotondes al carrer hi hauran carrers a les rotondes!

  3. Així és el nostro peís, un govern liberal fent keynesianisme

  4. Hola als tres i gràcies per comentar el post. Tan sols aclarir un parell de coses. No estic en contra de les rotondes (suposo que sóc l’únic del país 😉 ), de fet em semblen una bona solució a la gestió del trànsit en molts punts; el que no entenc és el preu desorbitat de certes rotondes… És a dir, fins i tot admeto la necessitat de certes megarotondes (el famós scalextric d’Encamp mateix, que no em sembla tan descabellat) si m’ho justifiquen per motius de seguretat però 2,4M d’€ per una rotonda a la zona del pont de Casadet em sembla, hi hagi crisi o no, molt descabellat… I 2/ ja m’està bé que el Govern faci keynesianisme i doncs, entre d’altres, obra pública. El que passa és que posats a fer-ne potser que reactivem el sector de la construcció (no tot tampoc eh, no cal repetir errades del passat) aprofitant per fer coses realment necessàries (ampliació o millores d’escoles?, ajudes a la rehabilitació d’edificis?, etc.). C’est tout!

Participa! Comenta el post!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s